Hey mate, How you're doing

5 oktober 2015 - Sydney, Australië

Nog twee nachten dan zullen we dat gaan missen; Hey mate, how you're doing is een begroeting hier die je overal hoort. We zitten echt met een heel dubbel gevoel. Het leven hier went echt snel en de mensen hier zijn vriendelijk en haast zie je alleen bij de mensen in hartje Sydney. Het leven is hier fijn en heerlijk om mee te maken maaaar....... we missen de mensen in ons kikkerland ook wel weer en kijken er naar uit om elkaar weer te gaan ontmoeten. Nog drie dagen en dan landen we 's morgens om 07.15 uur weer op Schiphol.

We hebben niet stil gezeten de laatste week. Als je Sydney bezoekt ga dan zeker naar de Rock's. Een van de oude wijken van Sydney die ze aan het opknappen zijn en waar een geweldige sfeer heerst. Artistieke winkeltes, heerlijke restaurants en geweldige uitzichten. Vanuit de Rock's met de boot naar...........

Het verjaardag's cadeau van Siem en Lisa voor Sabine haar verjaardag was een bezoek aan Taronga zoo. Daar werden we om 6 uur 's avonds verwacht. Een rondleiding in het donker met een andere kijk op de dieren, een heerlijke maaltijd en laat naar bed in een prachtige safari tent met uitzicht op Sydney harbour. Dat was niet zo erg maar de wekker moest op half 6 om de volgende rondleiding te krijgen. Een onmoeting met diverse dieren gehad waarbij heel veel verteld werd. Het mooie aan deze dierentuin is dat het zonder winstoogmerk is en veel van de winst in allerlei projecten gestopt wordt om dieren in het wild te helpen en te beschermen.

Hier is het inmiddels voorjaar. De temperaturen waar we nu mee te maken hebben zijn rond de 30 graden. Niet zoals in Nederland waar iedereen loopt te puffen van de hitte. Het is hier goed uit te houden, zeker als je niets hoeft te doen. Zaterdag moest Lisa weer werken en Siem nam ons mee naar Colorriver. Een rivier waar het heerlijk verblijven is. Een schaduwplek en heerlijk stromende rivier waar je uren in kan zitten voor de verkoeling. Op de terugweg wilde kangaroo's gezien en als afsluiter bij een van de beste hamburger tenten hier (Georgie's) gegeten.

Zondag moesten Siem en Ashton voor hun BMX fietscross vereniging naar een wedstrijd. Wekker op........half vijf. Knettergek...... Wij zijn gewend alles wel een beetje in de buurt te hebben en een uur is al heel ver rijden maar hier ist gewoon even twee en half uur rijden naar een wedstrijd dag. Voor ons was het de eerste kennismaking met BMX. Siem en Ashton hebben helaas de finales niet gehaald. Daar zijn we wel naar blijven kijken. Behoorlijk senstationeel zoals die gasten op die lilliputter fietsjes tekeer gaan zeg.

Vandaag Amelia haar verjaardag gevierd met 8 van haar vriendinnen. Haar waren allerlei Nederlands spelletjes beloofd: Koekhappen, spiijkerpoepen, sjoelen, etc etc. De kids gingen naar huis met in hun goodiebag een paar echte miniatuur klompjes die wij al hadden mee genomen. Siem heeft poffertjes staan bakken bij 33 graden en ze smaakten geweldig. Wel moest er een Australisch tintje aan de poffertjes: Chocolade erover...... we moeten zeggen dat dat erg lekker was en een goed idee voor in Nederland.

Sabine is nu bezig de koffers in te pakken en zoals gezegd het dubbele gevoel......Balen om weg te gaan. Het vakantiegevoel, de onthaasting, de gevoel om onze laatste anderhalf jaar af te sluiten waren geweldig maar we gaan thuis ook weer genieten van jullie, onze dieren (we missen Zarah) etc. Tot snel dus weer allemaal. Hier ook weer een paar foto's bij. Thuis gaan we een album maken en dat zullen we met jullie delen, met onze verhalen erbij.......... CU mate.......

1. Fiona Zondervan:
    5 oktober 2015
    Wat een geweldige reis, fijn dat jullie weer deze kant opkomen! Maar ook balen ja! Tot snel :-)
  2. Hellen:
    6 oktober 2015
    Gaat snel, fijn om jullie weer te zien, maar voor jullie spijtig dat het al bijna erop zit grtjes van ons